سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نسیم بیداری
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان بر چهار پایه استوار است ، بر شکیبایى ، و یقین و داد و جهاد . و شکیبایى را چهار شاخه است : آرزومند بودن ، و ترسیدن ، و پارسایى و چشم امید داشتن . پس آن که مشتاق بهشت بود ، شهوتها را از دل زدود ، و آن که از دوزخ ترسید ، از آنچه حرام است دورى گزید ، و آن که ناخواهان دنیا بود ، مصیبتها بر وى آسان نمود ، و آن که مرگ را چشم داشت ، در کارهاى نیک پاى پیش گذاشت . و یقین بر چهار شعبه است : بر بینایى زیرکانه ، و دریافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پیشینیان . پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وى آشکار گردید ، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت ، و آن که عبرت آموخت چنان است که با پیشینیان زندگى را در نوردید . و عدل بر چهار شعبه است : بر فهمى ژرف نگرنده ، و دانشى پى به حقیقت برنده ، و نیکو داورى فرمودن ، و در بردبارى استوار بودن . پس آن که فهمید به ژرفاى دانش رسید و آنکه به ژرفاى دانش رسید از آبشخور شریعت سیراب گردید ، و آن که بردبار بود ، تقصیر نکرد و میان مردم با نیکنامى زندگى نمود . و جهاد بر چهار شعبه است : به کار نیک وادار نمودن ، و از کار زشت منع فرمودن . و پایدارى در پیکار با دشمنان ، و دشمنى با فاسقان . پس آن که به کار نیک واداشت ، پشت مؤمنان را استوار داشت ، و آن که از کار زشت منع فرمود بینى منافقان را به خاک سود ، و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود ، حقى را که بر گردن دارد ادا نمود ، و آن که با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آید ، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وى را خشنود نماید . و کفر بر چهار ستون پایدار است : پى وهم رفتن و خصومت کردن و از راه حق به دیگر سو گردیدن و دشمنى ورزیدن . پس آن که پى وهم گرفت به حق بازنگشت ، و آن که از نادانى فراوان ، خصومت ورزید ، از دیدن حق کور گشت ، و آن که از راه حق به دیگر سو شد ، نیکویى را زشت و زشتى را نیکویى دید و مست گمراهى گردید ، و آن که دشمنى ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش سخت و برون شو کار ناپایدار . و شک بر چهار شعبه است : در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دو دل بودن ، و تسلیم حادثه‏هاى روزگار گردیدن . پس آن که جدال را عادت خود کرد ، خویش را از تاریکى شبهت برون نیاورد ، و آن که از هر چیز که پیش رویش آمد ترسید ، پیوسته واپس خزید ، و آن که دو دل بود پى شیطان او را بسود ، و آن که به تباهى دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش را به باد داد . [ و پس از این سخن گفتارى بود که از بیم درازى و برون شدن از روش کارى که در این کتاب مقصود است نیاوردیم . ] [نهج البلاغه]
 
 

ولادت امام زمان (ارواحنا فداء)

 

نیمه شعبان سال 250 ه .ق – امام حسن عسکری (ع) به عمه اش حکیمه خاتون فرمودند :امشب (شب نیمه شعبان)

نزد ما افطار کن که حق تعالی تو را شاد می گرداند به حجت خویش - که حجت برحق در روی زمین  خواهد بود سپس حکیمه عرض کرد: سوگند به خدا که در او هیچگونه اثر حمل دیده نمی شود .حضرت نرجس در خواب بود و هیچگونه آثار حمل و درد زایمان در او محسوس نبود حکیمه خاتون نماز شب را خواند و حضرت  نرجس نیز به نماز برخواست وپس از انجام آن دوباره خوابید  حکیمه خاتون کاملاً مبهوت و متعجب است امام حسن عسکری (ع) از قلب عمّه اش آگاه است وشک وتردید او را احساس می کند ولذا با صدای بلند به او فرمود : ای عمّه شک مکن که همین ساعت ، مهدی را خواهی دید ان شاه الله تعالی ...

ناگاه نرجس از خواب بیدار شده و در خود احساس درد نمود حکیمه خاتون می گوید دید م نرجس می لرزد وی را در آغوش گرفتم و به امر امام حسن عسکری (ع) سورۀ« قل هو الله احد » و سوره «انا انزلناه » را قرائت کردم وبا کمال تعجب دیدم که حضرت مهدی (عج) نیز از داخل شکم مادرش این سوره ها را می خواند . دراین اثنا نرجس – از چشم غائب شد خدمت امام حسن عسکری (ع) رسیدم و جریان را عرض کردم حضرت فرمود: نگران مباش برگرد نرجس را در جای خود خواهی دید برگشتم چون به اتاق نرجس رسیدم دیدم نوری ازآن پرتو افکنده وحجت حق حضرت مهدی (عج) متولد گردیده و پیشانی خود را به سجده گذاشته و... 1

...................................................

1.حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)از دیدگاه قرآن و عترت ص 29 و30 /محمود شریعت زاده خراسانی

 


نسیم بیداری ::: دوشنبه 86/3/7::: ساعت 8:26 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
.:: منوی اصلی ::.
.:: آمار بازدید ::.
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 9
بازدید کل : 14053
.:: تا دیدار محبوب ::.
.:: درباره خودم ::.
.:: لوگوی وبلاگ من ::.
نسیم بیداری
.:: آرشیو شده ها ::.
.:: اشتراک در خبرنامه ::.
 
.:: طراح قالب::.
مرکز نشر فرهنگ شهادت
مرکز نشر فرهنگ شهادت شیراز
مرکز نشر فرهنگ شهادت